اخبار ورزشی

تناسب اندام با مصرف محصول

با مصرف محصول اندامی ایده آل داشته باشید

ورزش از دیرباز همیشه در میان ایرانیان جایگاه داشته است. یکی از ورزش‌هایی که امروزه افراد برای رسیدن به تناسب اندام و سلامتی به آن گرایش پیدا کرده‌اند، تمرینی است.

اما رسیدن به تناسب اندامی که خیلی از افراد در ذهن خود آن را تصور می‌کنند، تنها با انجام فعالیت‌های ورزشی به‌سختی امکان‌پذیر است. برای همین مصرف محصول در میان بدنسازان رونق زیادی پیدا کرده است.

اما قبل از شروع دوره‌های مصرف محصول ، بهتر است با آن‌ها آشنایی کاملی پیدا کنید. پس برای جواب تمام سوالاتی که ممکن است درباره مصرف محصول برایتان پیش بیاید، تا انتها همراه ما باشید.

چرا  مصرف محصول لازم هست؟

افراد باور دارند که مصرف محصول تنها برای عضله‌سازی است. اما محصول‌های عضله سازی تنها یکی از انواع محصول‌های کمکی ورزشی هستند که می‌توانید مصرف کنید.

افراد در زمان انجام فعالیت‌های ورزشی سنگین کالری بیشتری از دست می‌دهند و در نتیجه سطح انرژی آن‌ها به‌سرعت پایین می‌آید. اگر انرژی لازم به بدن افراد نرسد، قادر به ادامه دادن فعالیت‌هایشان نخواهند بود. مصرف محصول انرژی‌زا برای رفع این مشکل است.

یکی دیگر از انواع محصول‌ها چربی‌سوزها هستند. این محصول‌ها توسط افرادی مصرف می‌شود که قصد دارند با سوزاندن چربی‌هایشان به کاهش وزن و تناسب اندام برسند.

مصرف هرکدام از انواع محصول‌های تمرینی به‌تنهایی تاثیر مفیدی روی بدن نخواهد داشت. مصرف محصول در کنار ورزش افراد را به هدفشان از تمرینی می‌رساند.

بهترین زمان شروع مصرف محصول

به‌صورت کلی زمانی که برای مصرف محصول پیشنهاد می‌شود، وقتی است که افراد نتوانند وزنه‌ای با 60 درصد وزن خودشان را بیش از 5 بار بلند کنند.

بهترین زمان برای شروع مصرف محصول‌های ورزشی مختلف به میزان حرفه‌ای بودن شما در تمرینی و نظر مربیتان بستگی دارد. مربیان به بدنسازان مختلف محصول‌های تمرینی متنوعی را در هر سطحی و با توجه به هدف آن‌ها از تمرینی پیشنهاد می‌دهند.

نکاتی که قبل از مصرف محصول باید به آن توجه کنید

مصرف محصول ، به طور خودسرانه می‌تواند باعث مسمومیت و آسیب به ارگان‌های داخلی بدن شود. برای همین اهمیت دارد تا با مشورت مربی و فیزیولوژیست خود اقدام به مصرف محصول‌های ورزشی در دوز مناسب کنید که برای شما مفید باشند.

قبل از آن بهتر است تا با انجام انواع آزمایشات مختلف از کمبودهای بدنتان آگاه شوید تا مربی شما علاوه بر این، محصول‌های تمرینی  مورد نیازتان را با توجه به تیپ بدنی، قد، وزن و هدفتان انتخاب کند.

مصرف محصول در چند دوره باید باشد؟

دوره‌های مصرف محصول در ورزشکاران مبتدی بسته به تشخیص مربی و در ورزشکاران حرفه‌ای شناخت خودشان از نیاز بدنشان است.

بهتر است بعد از اتمام هر دوره از مصرف محصول، آزمایش‌های مختلفی بدهید. بعد از آن بنا به نظر مربی و پزشکتان دوره بعدی محصول‌های ورزشی را شروع کنید تا علاوه بر رسیدن به هدفتان آسیبی نیز به شما وارد نشود.

بهترین زمان برای مصرف محصول کدام است؟

مصرف محصول در یک زمان تعیین شده بازدهی دارد و شما را به نتیجه می‌رساند. اگر محصول‌های تمرینی در زمان مناسب مصرف نشوند اثربخشی خود را از دست خواهند داد و شما هیچ تغییری با استفاده از آن‌ها احساس نخواهید کرد. اجازه دهید بهترین زمان برای مصرف تعدادی از محصول‌های ورزشی را در ادامه بررسی کنیم.

بهترین زمان مصرف برخی محصول ورزشی

زمان مصرف محصول آرژنین

قبل از تمرین: بهترین زمان مصرف این محصول در روز یک ساعت قبل از تمرین است.

زمان مصرف محصول آمینو اسید

این محصول باید سه وعده در روز مصرف شود. در صبح و قبل و بعد از تمرین.

زمان مصرف محصول ال کارنیتین

قبل تمرین: ال کارنیتین باید قبل از تمرین مصرف شود.

صبح، ظهر یا شب: صبح بهترین زمان مصرف این محصول است.

زمان مصرف محصول کافئین

قبل از تمرین: بهتر است در روز و یک ساعت قبل از تمرین مصرف شود.

زمان مصرف  محصول BCAA

حین تمرین: این محصول بهترین کارایی را در حین تمرین دارد.

زمان مصرف محصول CLA

قبل و بعد از تمرین زمان مناسب مصرف این محصول است.

CLZ باید حتما قبل از غذا مصرف شود.

زمان مصرف محصول پروتئین

بعد تمرین: بهترین زمان جذب پروتئین یک ساعت بعد تمرین است.

قبل تمرین: برای افزایش حجم عضلات باید نیم ساعت قبل تمرین مصرف شود.

صبح بعد از خواب: مصرف محصول ورشی پروتئین بعد از خواب، جلوی تحلیل عضلات را می‌گیرد.

زمان مصرف محصول پمپ

قبل تمرین: نیم ساعت قبل از تمرین زمان مصرف پمپ است.

صبح، ظهر یا شب: پمپ همراه با صبحانه نیز بهتر است مصرف شود.

زمان مصرف محصول کازئین

کازئین یک محصول پروتئینی است. طریقه مصرف آن تقریبا با پروتئین یکسان است.

شب قبل از خواب: چون جذب این محصول بیشتر طول می‌کشد، باعث می‌شود تا در طول شب بدن افت پروتئین را تجربه نکند.

زمان مصرف محصول کراتین

کراتین بهتر است قبل یا بعد از تمرین مصرف شود.

زمان مصرف محصول کربوهیدرات

قبل از تمرین: برای تامین انرژی استفاده می‌شود.

بعد از تمرین: برای بازسازی عضلات مصرف می‌شود.

زمان مصرف محصول گلوتامین

بعد تمرین: برای سنتز پروتئین در این زمان مصرف شود.

شب قبل از خواب: برای افزایش هورمون رشد بهتر است قبل از خواب مصرف شود.

زمان مصرف محصول گینر

بعد تمرین: سی دقیقه بعد از تمرین زمان مصرف آن است.

قبل از خواب: بهتر است در این زمان مصرف شود.

صبح، ظهر یا شب: صبح زمان مناسب مصرف گینر است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *